Accusonus uwalnia ERA6 (ale tylko dla obecnych użytkowników)

Wtyczki firmy Accusonus znam od paru lat i osobiście używałem głównie pakietu ERA4, o którym pisałem swego czasu. Pod koniec zeszłego roku testowałem też wersję ERA6, w której pojawiło się kilka interesujących wtyczek, jednak presja producenta na płatności subskrypcyjne mnie zniechęciła.

Obecnie Accusonus została kupiona przez Metę (czyli Facebooka) i zaprzestaje sprzedaży wtyczek. W związku z tym pełny pakiet 16 wtyczek w wersji 6.2 został właśnie udostępniony całkowicie za darmo do pobrania ze strony producenta. Wystarczy pobrać instalator wybranej wersji (6, 5, 4) i zainstalować. Wypróbowałem, naturalnie, z "szóstką", wszystko zainstalowało się bez problemów i działa bez konieczności jakiejkolwiek rejestracji czy aktywacji.

UWAGA! Pakiet został "uwolniony", ale tylko dla obecnych już użytkowników - wymagane jest, niestety, zalogowanie się na konto przed pobraniem instalatora, a nowego konta nie można już założyć. Nie jest zatem tak, jak myślałem początkowo, że każdy może skorzystać z tej oferty - za zamieszanie przepraszam!

Myślę, że chociaż jakościowo to nie jest może pogromca iZotope RX9 Standard (mimo zbliżonej ceny jeszcze niedawno), to jednak oferuje całkiem duże możliwości, a już za darmo to nie ma się w ogóle co zastanawiać.

Oczywiście, trzeba mieć z tyłu głowy, że do tych wtyczek już nie pojawią się żadne aktualizacje i jeśli wykryjecie gdzieś jakieś błędy, to już to tak zostanie na zawsze. Warto też zabezpieczyć gdzieś plik instalacyjny, bo podejrzewam, że strona Accusonusa zostanie po jakimś czasie zwyczajnie wyłączona. Na szczęście wtyczki są dostępne także w formacie VST3, więc powinny wystarczyć na parę lat przynajmniej (Steinberg wycofuje się w tym roku ze wsparcia dla VST2.x).

Tak czy owak, jest to naprawdę łakomy kąsek, zwłaszcza dla podkasterów - usuwanie szumów, mlasków, popów to coś, co z pewnością się przyda podczas pracy nad kolejnymi odcinkami.

Komentarze