Tascam Portacapture X8 - firmware 1.31

Ostatnia wersja firmware dla Tascama X8 była lekko kontrowersyjna, ale przynajmniej dała możliwość tworzenia własnych presetów. Minęły dwa miesiące (a nawet prawie trzy) i pojawiła się wersja 1.31.

Tutaj, niestety, nie za bardzo jest o czym mówić, bo zmiany są dwie: polepszenie stabilności i skrócenie czasu uruchamiania. Swoim zwyczajem, Tascam poskąpił jakichś technicznych danych, więc postanowiłem powiedzieć "sprawdzam". Stabilności nijak nie sprawdzę, bo akurat na nią nie narzekam, rejestrator działa jak należy, nie zawiesza się ani nie wyłącza. Za to bez problemu mogę zmierzyć czasy startu i stwierdzić, czy faktycznie po aktualizacji ulegną one skróceniu.

Mierzymy

Przed rozpoczęciem testów założyłem, że pomiary zrobię za pomocą stopera w telefonie - w końcu, skoro wyszła specjalna poprawka, to zysk musi być zauważalny i odczuwalny. Zrobiłem zatem pięć pomiarów uruchamiania Tascama X8, przy czym stoper włączałem w momencie przesuwania suwaczka włączającego rejestrator, a wyłączałem po wyświetleniu ekranu miksera.

  • 11,22s
  • 11,34s
  • 11,43s
  • 11,09s
  • 11,55s

Czyli start Tascama X8, wyposażonego w firmware 1.30 trwał około 11 sekund.

Pobrałem i wgrałem do urządzenia firmware 1.31. Następnie tym samym stoperem pomierzyłem czasy startu, ponownie od momentu włączenia rejestratora do wyświetlenia miksera. Oto wyniki:

  • 7,12s
  • 7,24s
  • 8,01s
  • 7,32s
  • 7,44s

Muszę powiedzieć, że aż takiej różnicy się nie spodziewałem. Faktycznie, realnie "urwano" praktycznie 4 sekundy. Ponad 7 sekund to nadal sporo, ale dopiero co było 11, a przecież już ostatnia wersja, 1.30, też niby skracała ten czas.

Polecam

Nie pozostaje mi nic innego, jak tylko polecić Wam instalację tej wersji - zwłaszcza jeśli narzekaliście na czas startu urządzenia. Teraz jest dużo szybciej i jestem ciekaw, czy kolejna wersja da radę wycisnąć jeszcze sekundę lub dwie? A jeśli macie X8, podzielcie się w komentarzu, jakie czasy Wy uzyskujecie - zobaczymy, czy są jakieś różnice, wynikające (być może) z szybkości karty SD (nie mam pojęcia, co robi X8 podczas startu).

Komentarze