Sterowniki ASIO od Røde naprawione bez naprawiania

Ha, nareszcie, można powiedzieć. Nareszcie mikrofon Røde NT1 5th zadziałał w moich komputerach z wykorzystaniem sterowników ASIO. W Reaperze da się wybrać odpowiednie wejścia:

W Røde Central można teraz do woli ustawiać efekty (pod warunkiem wszakże, że nie włączymy 32-bitowego trybu - wówczas nie ma dostępu do konfigurowania wbudowanych efektów).

Da się też, oczywiście, nagrywać sygnał, nawet jeśli korzystamy z Steinberg WaveLab:

Rozwiązanie

Wszystko to nie stało się możliwe dzięki nowej wersji sterowników, które programiści firmy Røde pisali w pocie czoła od marca, kiedy zgłosiłem im problem. O, nie, sterowniki są nadal w wersji 1.0.2. Po prostu, trochę już wkurzony czekaniem na jakąkolwiek odpowiedź od serwisu Røde, napisałem do nich z pytaniem, czy coś się zmieniło. I miły Patrick odpisał mi, że owszem, znaleziono rozwiązanie (a raczej obejście, bo wszystko musi sobie naprawić użytkownik). Otóż, moi drodzy, należy odinstalować sterowniki ASIO i zainstalować je ponownie, ale zamiast ścieżki

C:\Program Files (x86)\RØDE Microphones\RØDE NT1 5th Gen ASIO\

należy podać ścieżkę

C:\Program Files (x86)\RODE Microphones\RODE NT1 5th Gen ASIO\

Tak. Trzeba zmienić literkę Ø na O.

Szok i niedowierzanie

I rozwiązanie faktycznie zadziałało. Wywaliłem sterownik 1.0.2 i zainstalowałem sterownik 1.0.2, zmieniając w ścieżce Ø na O. Odpaliłem Reapera i... działa.

Pomijając już kuriozalność rozwiązania, mam lekki żal do serwisu, że znając rozwiązanie, nie opisali go i nie dali znać. Mogli też w sumie zrobić wersję 1.0.3 sterowników, która instalowałaby się domyślnie do katalogu o poprawionej nazwie, bez znaków specjalnych. Gdybym sam się nie odezwał do serwisu, pewnie nadal żyłbym w przeświadczeniu, że sterowniki są niesprawne i nic się nie da z tym zrobić. Oj, Røde, Røde...

PS. Dodatkowa informacja - w ten sam sposób po prawie dwóch latach udało mi się uruchomić nareszcie sterowniki ASIO do RødeCastera Pro (pierwsza wersja)...

Komentarze