PyrCaster 2022 - krótkie podsumowanie

O PyrCasterze pojawi się w najbliższy weekend odcinek - krótka relacja "reporterska", nagrywana na bieżąco. Dla tych jednak, którzy (jeszcze) nie słuchają podcastów, krótka relacja pisana.

O PyrCasterze

Tegoroczny PyrCaster przypadł na pierwszy dzień października i odbył się w znanym poznańskim ośrodku Concordia Design. Przyznam, że lokalizacja w Poznaniu była dla mnie dodatkową atrakcją, bo mogłem wybrać się do miasta, z którym związane było 10 lat mojego życia, w tym czasy studenckie.

W organizację "zamieszani" byli znani podcasterzy: Krzysztof Kempiński z Porozmawiajmy o IT, Jędrzej Paulus z podcastuje.pl oraz Wojtek Strózik z Rozwój osobisty dla każdego. W roli prowadzącego wspomagał ich Wiktor Doktór z BSS bez tajemnic.

Po co i na co?

PyrCaster organizowany jest w ramach Międzynarodowego Dnia Podcastu i daje on możliwość spotkania się na żywo, twarzą w twarz, nie tylko słuchaczom i twórcom, ale także osobom, które dopiero planują rozpoczęcie tworzenia podcastu. Podczas całego dnia można było wysłuchać wielu ciekawych prelekcji, ale także swobodnie porozmawiać z wszystkimi obecnymi osobami.

Lista prelekcji w kolejności pojawiania się na scenie:

Jak wspomniałem, między wystąpieniami był czas i okazja przekąsić co nieco (łącznie z obiadem) oraz był czas na rozmowy kuluarowe. Udało mi się poznać parę osób, których podcasty są mi znane, ale równie ciekawe były rozmowy z osobami, które jeszcze nie podcastują - ale zamierzają. Tematów do dyskusji było sporo, różnych podejść i filozofii działania również nie brakowało. To - przyznaję - był chyba główny zysk dla mnie z całej konferencji. Przekonanie się, że nie tylko swoje własne podejście jest słuszne i daje najlepsze efekty, ale można na pewne sprawy spojrzeć pod zupełnie innym kątem.

Za rok

Organizatorzy na samym końcu imprezy ogłosili termin kolejnego PyrCastera, który odbędzie się dokładnie w Międzynarodowym Dniu Podcastu, czyli 30 września 2023, więc jeśli czujecie się zachęceni, warto sobie tę datę zapisać w kalendarzu.

Jako kompletny amator i laik wielkich zastrzeżeń nie mam, poza może ciągle szwankującym systemem sprzedaży biletów (w zeszłym roku były problemy z płatnościami, w tym z dostarczeniem biletu na konto użytkownika już po zakupie). Miejsce (wyjąwszy pogłos) było całkiem fajne, jedzenie smaczne, kawy i herbaty sporo. Nie wiem, czy nie warto byłoby w przyszłym roku nieco rozszerzyć tematyki o sprawy bardziej techniczne, które często są jakąś tam barierą, bagatelizowaną przez część podcasterów (smartfon? rejestrator? mikrofon i interfejs? czym obrabiać i jak obrabiać?) Wiadomo, że dużo rzeczy można znaleźć w internecie, ale gdyby ktoś kompetentny przez pół godzinki pokazał, jak to wygląda w praktyce, może ośmieliłoby to - zwłaszcza początkujących - żeby się nie bać.

No i cóż na koniec - było całkiem fajnie. Nie miałem jakichś specjalnych oczekiwań, więc starałem się wynieść jak najwięcej z tego, co było i jak dla mnie było to pożytecznie spędzony dzień. Czy pojadę za rok? Zobaczymy za rok.

Dopisek z 9 października: dzisiaj ukazał się odcinek podcastu dotyczący PyrCastera 2022, zapraszam do posłuchania:

Komentarze