[G] Lasermania (cover)

Dawno temu, na ośmiobitowe Atari, pokazała się gra rodem z L.K.Avalon pod tytułem Lasermania. Głównym autorem był Mirosław Liminowicz, a za grafikę odpowiadali Janusz Pelc i Marek Siewior. Muzykę, o której za chwilę kilka słów więcej, pisali Janusz Pelc (prawdziwy człowiek-orkiestra, bez cienia ironii) oraz prawdopodobnie Daniel Kleczyński (piszę prawdopodobnie, bo pamiętam go z tamtych czasów, zaś w grze jest podpisany jako D.K.).

Gry nigdy nie ukończyłem, choć jest bardzo ciekawa i doszedłem w niej dość daleko - brak "sejwów" jednak dał znać o sobie i po prostu się zniechęciłem po jakimś czasie. W ucho wpadła mi za to bardzo fajna muzyka, którą notabene dołączano też do programu Chaos Music Composer, w którym to programie jako dzieciak zaczynałem "pisać" swoje utwory.

Tak naprawdę okazuje się po latach, że tytułowy utwór jest coverem piosenki Touched By The Hand Of God grupy New Order, co nie jest w żaden sposób opisane w samej grze (co z kolei dziwi, bo panowie Liminowicz i Pelc bardzo zwykle narzekali na piratów i złodziei, wykorzystujących cudzą pracę). Być może podobnie jest z pozostałymi utworami, jednak nie znalazłem nic więcej na ten temat, choć wiara w ich oryginalność została mocno zachwiana.

Tak czy inaczej, postanowiłem w ramach ćwiczeń przygotować własny cover muzyki z Lasermanii - właśnie tak, czyli będzie to cover covera. Przed Wami zatem moja wersja growej wersji przeboju (?) New Order:

Idąc za ciosem, przeniosłem do Studio One także dwa pozostałe utwory z gry, bo zwyczajnie mam do nich sentyment. Teraz przemyśliwuję, czy nie pokusić się o cover muzyki z gry Fred - pamiętam, że ta muzyczka była moją ulubioną z czasów, gdy używałem Chaos Music Composera na początku lat dziewięćdziesiątych. Pożyjemy, zobaczymy. Na razie - tylko Lasermania.

Komentarze